×
Handlekurv (0) Handlekurv
Telefon 41 47 77 88
Chat Start chat
Kontakt Kontakt oss
×

Diamantens vekt blir målt i carat. 1 carat tilsvarer 0,2 gram. Jo større carat, jo mer er diamanten verdt. Prisforskjellene er ikke lineære. To 0,5 carats diamanter vil koste mindre enn én 1 carats diamant. Årsaken til dette er at større diamanter er sjeldnere.

Figuren viser i mm ca. hvor store riktig slipte rund briljant diamanter er.

×

Høy
Dette er kvaliteten som du vanligvis får kjøpt i de fleste norske gullsmedbutikkene og kjedene. Diamantene fremstår som hvite for det blotte øye. Denne kvaliteten anbefales til deg som ønsker størst mulig diamant for pengene.

Meget høy
Dette er diamanter som du vanligvis får kjøpt i de mer eksklusive gullsmedbutikkene. Diamantene har en sjelden hvit farge og er klare for det blotte øye. Denne kvaliteten gir deg den beste balansen mellom diamantenes vekt og kvalitet i forhold til pris.

Eksklusiv
Disse diamantene er svært sjeldne og tilbys som regel ikke av norske gullsmedbutikker. De har markedets beste farge (D, River) og er helt klare for det blotte øye. Denne kvaliteten kan anbefales til deg som ønsker å kjøpe unike og sjeldne diamanter.

Du kan lese mer om diamantkvalitet her.

×

Fargene på hvite diamanter blir rangert fra D til Z, der D er helt fargeløs og Z er gulaktig. Fargeløse diamanter er svært sjeldne og har høyere verdi, mens gulaktige diamanter er mer vanlige og har lavere verdi. Under ser du beskrivelse av de mest populære fargegradene. 

D og E (River)
Disse er de mest eksklusive og sjeldne diamantene, og er helt fargeløse.

F og G (Top Wesselton)
F og G fargene er sjeldne, fremstår som helt hvite og er blant de mest populære.

H (Wesselton)
H fremstår som hvit og er den vanligste fargegraden å finne i butikk.

×

De aller fleste diamanter har små eller store inneslutninger, også kalt uklarheter. Jo færre og mindre inneslutninger det er i en diamant, jo høyere er verdien på diamanten. Diamantens klarhet fastsettes ved å studere diamanten under 10X forstørrelse. Under ser du beskrivelse av de mest populære klarhetsgradene.

VVS1 - VVS2: Veldig veldig små inneslutninger
Disse diamantene har inneslutninger som er veldig vanskelige å oppdage under 10x forstørrelse.


VS1 - VS2: Veldig små inneslutninger
I slike diamanter finner man veldig små inneslutninger under 10x forstørrelse.


SI1 - SI2: Små inneslutninger
I disse diamantene finner man små inneslutninger under 10x forstørrelse.
 

×

Slipegraden refererer til diamantens proporsjoner, og er den eneste av diamantens kvalitet som er direkte påvirket av mennesker. Diamanter med høyere slipegrad har høyere verdi enn de med lavere slipegrad. Slipegraden avgjør lysrefleksjonen i diamanten, noe som er meget viktig for diamantens utseende og glans. Slipegrad er ofte undervurdert og ikke oppgitt hos mange forhandlere. Dette mener vi er en feil og vi anbefaler deg å unngå å handle diamanter av forhandlere som har valgt å holde slipegraden skjult.

Diamanter blir slipt i et visst antall fasetter, med separate flate overflater. De er basert på en matematisk formel, som bestemmer de eksakte proporsjoner, vinkler og plassering av fasettene, for å få en best mulig lysrefleksjon i diamanten.

Slipegraden deles opp i flere kategorier: Excellent (utmerket), Very good (meget god), Good (god), Fair (rimelig) og Poor (dårlig).

I utmerket slipte diamanter vil det aller meste av lyset reflekteres tilbake, noe som gir en nydelig glans. Vi anbefaler sterkt at du velger Excellent (utmerket) slipte diamanter.
 

×

Diamantens symmetri referer til hvor presist de ulike fasettene er plassert i forhold til hverandre. Symmetri deles opp i flere kategorier: Excellent (utmerket), Very good (meget god), Good (god), Fair (rimelig) og Poor (dårlig). En diamant med dårlig symmetri glinser mindre og har dermed lavere verdi.

Vi anbefaler diamanter med Excellent (utmerket) symmetri for optimal glans.

×

Polering referer til hvor godt diamantens overflater er polert. Polering deles opp i flere kategorier: Excellent (utmerket), Very good (meget god), Good (god), Fair (rimelig) og Poor (dårlig). En diamant som ikke er godt nok polert glinser mindre og har dermed lavere verdi.

Vi anbefaler diamanter med Excellent (utmerket) polering for optimal glans.

×

Fluorisering henviser til diamantens evne til å avgi en svak, farget glød når den blir utsatt for ultrafiolett lys, for eksempel sollys. Som regel er fargen på denne gløden blå, og styrken på fluoriseringen påvirker hvor synlig denne gløden fremstår for det blotte øye.

Fluorisering deles opp i flere ulike kategorier: None (ingen), Faint (svak), Medium (medium), Strong (sterk) og Very strong (veldig sterk).

Vi anbefaler diamanter med None (ingen) eller Faint (svak) fluorisering.
 

×

Bord %

×

Dybde %

×

Søk

×

Innholds tekst

×

Tekst popup

×

Sidediamanter

×

Logg inn

Ny bruker? Registrer deg.
×

Dine opplysninger

Navn:
Adresse:
Postnr:
Sted:
E-post:

Alternativer

Ordreoversikt
Logg ut
×

Kundeservice

Åpningstider
Mandag - Fredag: 10.00 - 20.00
Lørdag - Søndag: Stengt

Ring oss
Ring oss
Start chat
Start chat
Kontakt
Send e-post
Logo
Menu
Contact
Handlekurv

​Priser og betaling

Alle våre priser er i norske kroner inklusiv 25 % mva. Bor du på Svalbard, Jan Mayen, de norske bilandene eller i utlandet (gjelder ikke Danmark, Finland eller Sverige) får du fritak for mva. Vi har ingen skjulte gebyrer eller avgifter, og du betaler kun for det du kjøper. På grunn av våre allerede svært lave priser, er de oppgitte prisene faste og kan ikke forhandles med. Vi tar forbehold om trykkfeil og endring av priser og spesifikasjoner uten varsel.

Vi tilbyr ulike trygge betalingsmåter. Du kan velge mellom

· Kortbetaling
Betal trygt og enkelt med ditt VISA eller MasterCard kort.

· Klarna faktura
Varen blir sendt med en faktura med 14 dagers betalingsfrist. Du vil bli bedt om å taste personnummeret ditt for at Klarna skal klare å kredittsjekke deg. Klarna vil gjøre et automatisk mikrooppslag (begrenset informasjonsinnhenting) som tar ca. ett sekund. Oppslaget gjør de for å verifisere personopplysningene og godkjenne kjøpet. For mer informasjon se
https://klarna.com/no

· Klarna konto
Klarna tilbyr delbetaling. Det vil si at du selv kan velge hvor mye du vil betale hver måned. En annen fordel er at om du har kjøpt flere produkter, blir det opprettet en Klarna konto, og du vil kun få en faktura for alle dine kjøp. Du vil bli bedt om å taste personnummeret ditt for at Klarna skal klare å kredittsjekke deg. Klarna vil gjøre et automatisk mikrooppslag (begrenset informasjonsinnhenting) som tar ca. ett sekund. Oppslaget gjør de for å verifisere personopplysningene og godkjenne kjøpet. For mer informasjon se
https://klarna.com/no

Du må alltid oppgi din folkeregistrerte adresse når du handler med Klarna faktura eller Klarna konto.


Levering

Frakt til norske adresser er alltid inkludert i prisen, og leveringen tar vanligvis 1-3 virkedager fra pakken er sendt fra oss i Fredrikstad, avhengig av hvor i landet du bor. Alle varer sendes som forsikret post. Lagervarer vil vanligvis bli sendt ut innen 3 virkedager etter at bestilling er mottatt. Du vil motta et sporingsnummer som du kan bruke til å spore pakken. Posten vil sende deg en sms når pakken ankommer ditt lokale hentested. Det vil ikke bli lagt en hentelapp i postkassen din. Våre pakker har et nøytralt utseende slik at pakkens innhold ikke avsløres.

For levering til adresser utenfor Norge må du ta kontakt med oss før du legger inn en bestilling. Fraktprisene varierer veldig avhengig av produktets pris og hvilket land det skal sendes til.


Angrerett

Som privat forbruker har du en ubetinget rett til å returnere varen(e) tilbake til selger innen 14 dager (90 dager når du handler fra oss) etter at du mottok varen(e). Alle varer sendes med et angrerettskjema som kan benyttes ved retur. Varen(e) skal returneres tilbake i samme stand som du mottok den i. Dette gjelder også eventuelle medfølgende GIA sertifikater.


Unntak i angreretten

Angreretten gjelder ikke dersom varen(e) ikke kan leveres tilbake i samme stand, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet fra kjøpers side, se Angrerettloven §12.


Retur av varer

Hvis du ønsker å returnere varen(e), må du først informere oss enten per e-post eller per telefon innen angrerettsfristen. Du vil få tilsendt en gratis forsikret returseddel på e-post. Varen(e) må returneres innen 90 dager fra du mottok den.

Returen må pakkes på en forsvarlig måte slik at skader ikke oppstår under transport. Det er viktig at du bruker en eske som ytre emballasje. Ikke bruk en veldig stor eller veldig liten eske. Esker i passende størrelse er mulig å kjøpe i Posten sine butikker/på det lokale hentestedet. Det er også mulig å bruke esken som alt kom i fra oss. Gjør du det er det viktig at den nye returseddelen festes over den gamle slik at det ikke oppstår problemer på terminalene. Når du skal feste returseddelen er det viktig at strekkoden ikke er krøllet. Den må kunne skannes uten problemer.

Sendes pakken uforsikret blir du selv ansvarlig for pakken, herunder innholdets verdi. Ikke send pakken som postoppkrav. Pakker som blir sendt som postoppkrav vil ikke bli hentet.

Alt du mottok fra oss skal sendes i retur. Det vil si varen, gaveesken og sertifikatet.


Refusjon

Hvis du benytter deg av angrerett får du tilbake det du har betalt, det vil si alle kostnader som faktisk er belastet deg. Eneste unntaket er om du har valgt ekspress over natt sending. Kostnaden for denne (600,- kroner) refunderes ikke.
Refusjon skjer på følgende måte; Når varen er returnert, det vil si ankommet vår postboks, vil kjøpsummen bli refundert maks 5 virkedager senere. Vi refunderer alltid på samme måte som du valgte å betale. Se detaljer under.

· Klarna
Om du allerede har betalt fakturaen vil Klarna refundere pengene til kontoen som du betalte fra. Om du ennå ikke har betalt fakturaen vil den bli slettet når vi refunderer ordren.

· Kort
Det tar som regel 3 - 4 virkedager fra vi har refundert ditt kjøp til pengene dukker opp på kortet ditt. Noen ganger kan det ta noe lengre tid, men dette er relativt sjeldent.


Nyttig informasjon
×

Ordren er IKKE fullført! Vennligst les meldingen under for mer informasjon.

Etter en automatisk kredittvurdering har Klarna dessverre valgt å avvise din kjøpsforespørsel. Dette kan forekomme av ulike grunner. Vi anbefaler deg derfor å ta direkte kontakt med Klarnas kundeservice. Vår erfaring er at en samtale med Klarnas kundeservice kan hjelpe i slike tilfeller.

Velger du å betale med Klarna faktura eller Klarna konto, må du alltid oppgi ditt fulle navn, slik det står i passet ditt. Du må også oppgi adressen du er registrert med i Folkeregisteret. Gjør du ikke dette blir kjøpet automatisk avvist av Klarna.

Du kan også gå tilbake til kassen og fullføre kjøpet ved å velge kortbetaling (VISA/MasterCard).

Ta gjerne kontakt med oss om det er noe du lurer på.

help desk software