Meny
Søk

Livstidsgaranti

Diamantsmykker er eksklusive gaver som skal vare livet ut. Vi er trygge på at våre produkter holder høy kvalitet, og det vil vi at du også skal være. Vi tilbyr derfor livstidsgaranti på alle våre produkter. Livstidsgarantien dekker feil og mangler ved produksjon, som for eksempel bulk i metallet, defekter i materialet og lignende. Ved produksjonsfeil vil vi erstatte eller reparere produktet helt kostnadsfritt for deg. Vi vil til og med dekke fraktkostnadene.

Livstidsgarantien dekker ikke tap, tyveri, skader som skyldes uhell og vanlig slitasje.

Tap av senterdiamanter større enn 0,30 carat dekkes heller ikke. Det er viktig at du jevnlig sjekker at klørne rundt diamanten sitter godt. Vi anbefaler at dette gjøres hver 12-24 måneder, avhengig av hvor mye du bruker produktet, produkttype og antall klør diamanten er fattet med. Diamanter fattet i ringer med fire klør, bør sjekkes årlig. Vi anbefaler seks eller flere klør til ringer som skal brukes daglig. Da er du så å si sikret mot at diamanten faller ut ved ytre påkjenninger og trenger ikke å sjekke klørne like ofte. Øredobber og smykker har mye mindre slitasje/fare for uhell enn ringer, og trenger derfor ikke sjekkes oftere enn hvert annet år (24 måneder). Klørne kan du få sjekket hos oss, eller hos en av våre samarbeidspartnere i Oslo og Trondheim.

Gull er godt egnet til produksjon av smykker, og tåler normal bruk. Allikevel er gull et metall som kan bøyes ved ytre påkjenning, for eksempel om du bærer noe tungt, slår smykket inntil noe hardt eller lignende. Det bør derfor ikke brukes ved fysiske aktiviteter, eksempelvis trening, hagearbeid, husarbeid og lignende. Dette er spesielt viktig for ringer med flere steiner langs ringskinnen. Om ringskinnen bøyes vil steinene i verste fall kunne falle ut. Du bør også unngå kontakt med sterke kjemikalier. Slik bruk som nevnt over omfattes ikke av livstidsgarantien.

Produkter kjøpt hos Diamanter.no må repareres av oss eller av en av våre godkjente samarbeidspartnere for å beholde garantien. Det er derfor viktig at du ikke foretar reparasjoner uten å ta kontakt med oss først.

Skal du sende noe tilbake til oss for reparasjoner som faller innenfor garantien, er det du som er ansvarlig for at produktet pakkes på en forsvarlig måte. Du må derfor bruke en eske som ytre emballasje og pakke innholdet forsvarlig slik at det tåler transporteringen. Vi dekker fraktkostnadene. Ta kontakt med oss for å få tilsendt en ferdig utfylt returseddel på epost. Denne er forhåndsbetalt og forsikret.

Ta gjerne kontakt med oss om du har spørsmål.


Vedlikehold

Diamanter kan fremstå som om glansen har blitt svakere om de er dekket av fett, støv eller lignende. Dette skjer under bruk, men du kan enkelt rense diamantsmykkene dine hjemme. Dette kan gjøres ved å bruke Zalo eller lignende produkter og varmt vann. Legg ringen/smykket i en liten skål med noen dråper oppvaskmiddel og varmt vann i noen få minutter, og rens skånsomt ved bruk av en tannbørste. Skyll deretter med varmt vann.

Ved normal bruk vil man alltid oppleve slitasje på smykker, i form av riper og lignende. Hvitt gull gjennomgår alltid en prosess som kalles rhodinering, som gir gullet den blanke og hvite fargen det er kjent for. Dette belegget vil med tiden slites bort ved normal bruk. Det er fullt mulig å rhodinere på nytt og pusse opp gullet, og dette kan vi bistå med. Da vil metallet fremstå nesten som nytt igjen. Ønsker du å unngå regelmessig rhodinering, anbefaler vi ringer i platina. Platina er et gjennomgående hvitt metall uten ytre behandling. Platina vil derfor beholde den hvite fargen, og trenger ikke rhodinering.

Vi anbefaler at du oppbevarer dine smykker og ringer separat, slik at de ikke gnisser mot hverandre og på den måten forårsaker riper.

Ordren er IKKE fullført! Vennligst les meldingen under for mer informasjon.

Etter en automatisk kredittvurdering har Klarna dessverre valgt å avvise din kjøpsforespørsel. Dette kan forekomme av ulike grunner. Vi anbefaler deg derfor å ta direkte kontakt med Klarnas kundeservice. Vår erfaring er at en samtale med Klarnas kundeservice kan hjelpe i slike tilfeller.

Velger du å betale med Klarna faktura eller Klarna konto, må du alltid oppgi ditt fulle navn, slik det står i passet ditt. Du må også oppgi adressen du er registrert med i Folkeregisteret. Gjør du ikke dette blir kjøpet automatisk avvist av Klarna.

Du kan også gå tilbake til kassen og fullføre kjøpet ved å velge kortbetaling (VISA/MasterCard).

Ta gjerne kontakt med oss om det er noe du lurer på.

help desk software